Frakt, retur og betaling

Frakt, retur og betaling

Ordrebekreftelse

Når du har lagt inn en bestilling, sender vi en bekreftelse til din e-post. Der finner du all informasjon om bestillingen din.

Frakt til Norge

Frakten koster fra 99 NOK ved kjøp under 799 NOK. Ved kjøp over 799 NOK, er frakten gratis. Bestillingen sendes med Bring eller UPS. Avhengig av hva du bestiller, får du pakken levert hjem i postkassen, til en pakkeboks eller til et hentested. Du får SMS-varsling til mobilnummeret du oppgir ved bestilling, dersom pakken går til et hentested.

VOEC (VAT On E-Commerce) – for deg som handler fra Norge

Knatteplock er registrert i det norske VOEC-systemet (VAT On E-Commerce). Det betyr at vi håndterer og betaler moms (merverdiavgift) direkte til Skatteetaten i Norge for alle ordrer som er under 3 000 NOK (ekskl. frakt).

Dette betyr at du som kunde slipper å betale moms og fortollingsgebyr ved import på ordre opp til 3 000 NOK. Prisen du ser i kassen er totalprisen (bestilling + frakt). Vi rapporterer og betaler inn momsen direkte til norske myndigheter.

OBS! Dersom ordren din overstiger 3 000 NOK (ekskl. frakt), gjelder ikke VOEC. Da behandles pakken som en vanlig import, og du kan bli belastet for moms, tollavgifter og eventuelle håndteringskostnader fra transportøren.

Levering

Det kan ta 1–4 virkedager før bestillingen sendes fra vårt lager. Deretter tar selve transporten ca. 1–3 virkedager. Kontakt oss på info@knatteplock.se dersom du har spørsmål om leveringstiden. Leveringstiden tar ikke høyde for eventuelle forsinkelser grunnet betaling eller lagertilgjengelighet.

Pakker som ikke blir hentet

Dersom du ikke henter pakken din hos utleveringsstedet innen angitt tidsfrist fra fraktselskapet, eller fraktselskapet ikke lykkes med å levere pakken på døren din, forbeholder vi oss retten til å belaste deg for alle kostnader knyttet til returen. Det påløper da et administrasjonsgebyr på 400 NOK. Dette trekkes fra beløpet du har betalt, eller vi sender en faktura.

BETALINGSMETODER

Kredittkort

Hos oss kan du betale med VISA og MasterCard, uten ekstra kostnader.

Sikkerhet

Nettbutikken er bygget på plattformen Shopify. Shopify er sertifisert på nivå 1 PCI DSS-kompatibel. Betalingskortindustriens datasikkerhetsstandard (PCI DSS) er en sikkerhetsstandard for organisasjoner som håndterer kredittkort- og betalingskortinformasjon. Standarden er utviklet for sikker håndtering av kortdata og redusere risikoen for kredittkortsvindel.

Qliro
Du kan også betale med Qliro:
Betal innen 14 dager: Du får faktura på e-post og har 14 dager til å betale. Qliro-appen gjør det enkelt å holde oversikt over fakturaene dine.
Delbetaling: Del opp betalingen i opptil 36 måneder.

Vipps
Velg Vipps i kassen for å betale direkte via din mobilbank. Betalingen bekreftes med BankID på mobil, og bestillingen behandles umiddelbart.

Kortbetaling
Betal trygt med Visa eller Mastercard gjennom Qliro.

Du kan lese mer om Qliros betalingsalternativer og vilkår i Qliros egne vilkår på deres nettside.

 

RETUR FRA NORGE

Vi håper du blir fornøyd med produktene dine. Skulle du likevel ombestemme deg, har du 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar eller henter pakken.

For å returnere eller bytte må produktet være ubrukt, i originalemballasjen og i samme stand som da du mottok det. Meld fra om returen via vårt returskjema, og når vi har godkjent returforespørselen, vil du motta en returetikett på e-post. Skriv ut og fest returetiketten på pakken, eller bruker QR-koden du mottok i samme e-post.

Kjøper belastes for returfrakt på 99 NOK.

– Bestilling via Bring: Du må skrive ut og legge ved en proformafaktura* i returen. Denne sender vi sammen med returetiketten.

– Hvis du bestilte via UPS: Proformafakturaen registreres automatisk via returetiketten – du trenger ikke skrive ut eller legge ved noe annet enn returetiketten.

*Proformafaktura benyttes for å dokumentere verdi og innhold i forsendelsen, som er viktig ved toll- og importgjennomgang.

Merk: Digitale kurs omfattes ikke av angrerett eller åpent kjøp. Når du kjøper kurset, samtykker du til at innholdet leveres digitalt umiddelbart, og kjøpet kan derfor ikke angres.

Refusjon

Når vi har mottatt og godkjent returen, sender vi deg en e-postbekreftelse. Refusjonen skjer til betalingsmåten du benyttet i kassen. Det kan ta opptil 30 dager for oss å håndtere tilbakebetalinger. Kontakt oss på info@knatteplock.se dersom denne tiden overskrides, så ser vi på din sak.

Feil, mangler eller skadde varer

Ved reklamasjon følger vi gjeldende forbrukerregler. Fyll ut reklamasjonsskjemaet med tydelig bilde og beskrivelse av feilen. Vi vurderer saken og gir deg videre tilbakemelding på e-post.

Spørsmål?

Har du spørsmål om frakt, retur eller reklamasjon? Kontakt oss på info@knatteplock.se – vi hjelper deg gjerne!